ANALYSIS OF STUDENT LEARNING MOTIVATION AFTER APPLIED STUDENT ACTIVITY-BASED LEARNING STRATEGY (PBAS) DURING PANDEMIC COVID-19
Abstract
Full Text:
DownloadReferences
Agustina, K. (2020). Penerapan Strategi Pembelajaran Berbasis Aktivitas untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Akidah Akhlak Siswa Kelas VIII A Madrasah Tsanawiyah Teladan Ujung Kubu Kec. Tanjung Tiram Kab. Batu Bara. Al-Fathonah: Jurnal Pendidikan Dan Keislaman, 1(1), 29–53. https://jurnal.stitbb.ac.id/index.php/al-fathonah/article/view/23
Fendiyanto. (2020). Analisis Motivasi Belajar Matematika Siswa Di SMP Negeri 3 Arjasa Sumenep [Universitas Muhammadiyah Malang]. In Skripsi. https://eprints.umm.ac.id/61216/
Ferreira, M., Cardoso, A. P., & Abrantes, J. L. (2011). Motivation and Relationship of the Student with the School as Factors Involved in the Perceived Learning. International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2011). Procedia - Social and Behavioral Sciences 29 (2011) 1707 – 1714
Fitriyati, I., Hidayat, A., & Munzil. (2017). Pengembangan Perangkat Pembelajaran IPA untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi dan Penalaran Ilmiah Siswa Sekolah Menengah Pertama. Jurnal Pembelajaran Sains, 1(1), 27–34.
Hamza, N. (2014). Hubungan Antara Pendekatan Pembelajaran Berorientasi Aktivitas Siswa (PBAS) dengan Motivasi Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Geografi [Universitas Negeri Gorontalo]. http://siat.ung.ac.id/files/wisuda/2014-1-1-87202-451409010-abstraksi-09082014045525.pdf
Hulleman, Chris & Barron, Kenneth & Kosovich, Jeff & Lazowski, Rory. (2015). Student Motivation: Current Theories, Constructs, and Interventions Within an Expectancy-Value Framework. 10.1007/978-3-319-28606-8_10.
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional, (2003). https://pusdiklat.perpusnas.go.id
Lianasari, S. (2014). Pengaruh Strategi Pembelajaran Berorientasi Aktivitas Siswa (PBAS) Terhadap Motivasi Belajar Bahasa Indonesia Siswa Kelas X SMA Darussalam Ciputat Tangerang Selatan [UIN Syarif Hidayatullah]. https://onesearch.id/Record/IOS3659.49909
Noviardila, I. (2018). Pengaruh Penerapan Pembelajaran Berbasis Aktivitas Siswa (PBAS) Dan Konvensional Serta Motivasi Belajar Terhadap Kemampuan Motorik Siswa Sdn Dayun Kampung Teluk Merbau. Jurnal Basicedu, 2(1), 154–160. https://doi.org/10.31004/basicedu.v2i1.37
Rusnawati, M. D. (2020). Implementasi Flipped Classroom Terhadap Hasil Dan Motivasi. Jurnal Ilmiah Pendiidikan Dan Pembelajaran, 4(1), 139–150.
Sari, N., Sunarno, W., & Sarwanto. (2018). Analisis Motivasi Belajar Siswa dalam Pembelajaran Fisika Sekolah Menengah Atas. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 3(1), 17–32. https://doi.org/10.24832/jpnk.v3i1.591
Seifert, T. (2004). Understanding student motivation. Educational Research. 46. 137-149. 10.1080/0013188042000222421.
Singh, R. (2016). The Impact of Intrinsic and Extrinsic Motivators on Employee Engagement in Information Organizations. Journal of Education for Library and Information Science, Vol. 57, No. 2—(Spring) April 2016. doi:10.12783/issn.2328-2967/57/2/11
Susanti, N. (2020). Penerapan Strategi Pembelajaran Beorientasi Aktivitas Siswa (PBAS) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Bahasa Indonesia pada Aspek Berbicara Siswa Kelas IX SMPN 12 Mandau. Jurnal Jungjungan Pendidikan, 1(1), 38–61. https://jurnaljunjunganpendidikan.com/index.php/jp/article/view/15
Wardani, A. D., Gunawan, I., & Kusumaningrum, D. E. (2020). Student Learning Motivation: A Conceptual Paper. Proceedings of the 2nd Early Childhood and Primary Childhood Education (ECPE 2020). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 487
DOI: https://doi.org/10.21107/jps.v9i1.13254
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pena Sains Indexed by:
Jurnal Pena Sains is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2014 Science Education Program Study, University of Trunojoyo Madura.