Interactive English E-Learning Based on Cloud Speech-to-Text API
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afrianto, I., Irfan, M. F., & Atin, S. (2019). Aplikasi Chatbot Speak English Media Pembelajaran Bahasa Inggris Berbasis Android. Komputika : Jurnal Sistem Komputer, 8(2), 99–109. https://doi.org/10.34010/komputika.v8i2.2273
Anggraini, N., Kurniawan, A., Wardhani, L. K., & Hakiem, N. (2018). Speech recognition application for the speech impaired using the android-based google cloud speech API. TELKOMNIKA (Telecommunication Computing Electronics and Control), 16(6), 2733–2739.
Apsari, Y., Lisdawati, I., & Mulyani, E. R. (2020). Alat Permainan Edukatif Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Inggris. Abdimas Siliwangi, 03(01), 38–47.
Awang, Z., Afthanorhan, A., & Mamat, M. (2016). The Likert scale analysis using parametric based Structural Equation Modeling (SEM). Computational Methods in Social Sciences, 4(1), 13.
Bayu, K. (2020). Penggunaan Google Translate Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Inggris Paket B Di Pkbm Suryani. Comm-Edu (Community Education Journal), 3(1), 62. https://doi.org/10.22460/comm-edu.v3i1.3764
Hu, S., Liu, S., Chang, H. F., Geng, M., Chen, J., Chung, L. W., Hei, T. K., Yu, J., Wong, K. H., & Liu, X. (2019). The CUHK Dysarthric Speech Recognition Systems for English and Cantonese. INTERSPEECH, 3669–3670.
Iancu, B. (2019). Evaluating Google Speech-to-Text API’s Performance for Romanian e-Learning Resources. Informatica Economica, 23(1).
ISO. (2013). ISO / IEC 25010 : 2011 Systems and software engineering - Systems and software Quality Requirements and Evaluation ( SQuaRE ) - System and software quality models. ISO / IEC 25010 : 2011 Systems and Software Engineering.
Kramer, M. (2018). Best practices in systems development lifecycle: An analyses based on the waterfall model. Review of Business & Finance Studies, 9(1), 77–84.
Megawati, F. (2016). Kesulitan Mahasiswa Dalam Mencapai Pembelajaran Bahasa Inggris Secara Efektif. Child’s Nervous System, 32(9), 1709–1714. https://doi.org/10.1007/s00381-016-3174-3
Muttaqien, F. (2017). Penggunaan Media Audio-Visual dan Aktivitas Belajar Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Vocabulary Siswa pada Mata Pelajaran Bahasa Inggris Kelas X (Quasy Experiment: SMAN 8 Garut). Jurnal Wawasan Ilmiah, 8(1).
Nurkholis, A., Susanto, E. R., & Wijaya, S. (2021). Penerapan Extreme Programming dalam Pengembangan Sistem Informasi Manajemen Pelayanan Publik. J-SAKTI (Jurnal Sains Komputer Dan Informatika), 5(1), 124–134. https://doi.org/10.30645/j-sakti.v5i1.304
Permendikbud. (2018). Peraturan Menteri Pendidikan Dan Kebudayaan Republik Indonesia Nomor 36 Tahun 2018.
Rozi, F., & Khomsatun, K. (2019). Rancang bangun game edukasi pengenalan warna untuk pendidikan anak usia dini menggunakan adobe flash berbasis android. Jurnal Ilmiah Penelitian Dan Pembelajaran Infromatika, 04, 12–18.
Saek, F. A., Purba, K. R., & Purbowo, A. N. (2017). Pembuatan Media Pembelajaran Bahasa Inggris Menengah Atas Kelas X dengan Fitur Speaking dan Listening Practice Berbasis Android. Jurnal Infra, 5(2).
Saputra, D. I. S., Handani, S. W., & Diniary, G. A. (2017). Pemanfaatan Cloud Speech Api Untuk Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Inggris Menggunakan Teknologi Speech Recognition. Jurnal Telematika, 10(2), 92–105.
Shakhovska, N., Basystiuk, O., & Shakhovska, K. (2019). Development of the Speech-to-Text Chatbot Interface Based on Google API. MoMLeT, 212–221.
DOI: https://doi.org/10.21107/edutic.v9i1.12486
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
J. Ilm. Edutic is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.