Minat Beli Konsumen Pada Cafe Bima N Zain Di Bangkalan

Rizqi Nur Azizah, Nirma Kurriwati

Abstract


Rizqi Nur Azizah, The Influence of Sales Promotions and Price Discounts Through Social Media on Consumer Purchase Interest at Café Bima N Zain. Under the guidance of Mrs. NirmaKurriwati, S.P., M.Si. The aim of this research is to determine the influence of sales promotions and price discounts via social media on consumer buying interest at Café Bima N Zain. This research was conducted using descriptive quantitative methods. The analysis used in this research is path analysis. The data used in this research are primary and secondary data. The data collection technique uses a questionnaire with a total of 50 respondents. The results of this research are (1) Sales Promotions influence the buying interest of Café Bima N Zainconsumers, (2) Price Discounts influence the buying interest of Café Bima N Zain consumers, (3) Social Media influences the buying interest of Café Bima N Zain consumers, (4) Sales promotions have no effect on social media, (5) Price discounts have no effect on social media. (6) Sales promotions have no effect on purchase interest via social media, (7) Price discounts have an effect on consumer purchase interest via social media.

Full Text:

PDF

References


Afifi, G. R. A. (2020). Pengaruh promosi penjualan terhadap keputusan pembelian produk narapidana lembaga pemasyarakatan kelas 1 Cirebon (Pas Mart). PROMOSI (Jurnal Pendidikan Ekonomi), 8(1).

Arisandy, Y. (2018). Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Tinjauan Manajemen Syariah. Al-Intaj: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, 4(1).

Anwar, Q. (2014). Pengaruh program promosi penjualan terhadap minat beli harian kompas di surabaya selatan. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 2(2).

Febrianto, D. (2021). Pengaruh Iklan Di Media Sosial Dan Potongan Harga (Diskon) Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen BliBli. com Pada Pengikut Akun Twitter@ bliblidotcom. Jurnal Inovatif Mahasiswa Manajemen, 1(3), 206-217.

Hendra, H., Liantifa, M., & Fitri, F. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi Makanan Ringan Kripik Singkong Di Desa Sungai Ning Kota Sungai Penuh Tahun 2020. JURNAL ABDIMAS SAKTI (JAS), 1(2), 29-35.

Hudha, A. N. (2018). Promosi Melalui Media Sosial terhadap Minat Beli. Jurnal, 2.

Jannah, M., Nugroho, S. S., & Gitosudarmo, I. (2019). Peran Keterlibatan Produk Dalam Memoderasi Hubungan Antara Kualitas Layanan Daring Terhadap Kepuasan Daring. Buletin Studi Ekonomi, 24(2), 288–303.

Larasati, V., & Oktivera, E. (2019). Media Sosial Instagram berpengaruh terhadap minat beli produk Wardah. Jurnal Administrasi Kantor, 7(1), 31-40.

LILIS, M. (2022). PENGARUH PROMOSI MELALUI MEDIA SOSIAL TERHADAP KEPUTUSAN BELI DALAM VIRAL MARKETING SEBAGAI VARIABEL PEMEDIASI (Studi kasus pada konsumen Dievha Cafe Sumber Jaya Lampung Barat) (Doctoral dissertation, UIN RADEN INTAN LAMPUNG).

Nainggolan, N., & Parinduri, T. (2020). Pengaruh Potongan Harga Dan Bonus Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Minimarket Indomaret Serbelawan. Manajemen: Jurnal Ekonomi, 2(1), 54-64.

Novirsari, E. (2019). Pengaruh Diskon Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Pada PT. Himalaya Drug Company. Jurnal Ilmiah Abdi Ilmu, 12(2), 101-111.

Safrizal, H. B. A. (2023). Innovative Behavior as an Antecedent of Employee Performance. resmilitaris, 13(3), 904-915.

Yudiana, I. M., & Indiani, N. L. P. (2022). Peran Harga, Promosi, dan Kualitas Produk Dalam Mendorong Keputusan Pembelian Kembali di Bale Ayu Denpasar. WACANA EKONOMI (Jurnal Ekonomi, Bisnis dan Akuntansi), 21(1), 55-63.

Yolanda, Y., & Wijanarko, D. H. (2018). Pengaruh Promosi Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Air Minum Merek Aqua Serta Implikasinya Terhadap Citra Merek Di Fakultas Ekonomi Universitas Borobudur. JURNAL MANAJEMEN FE-UB, 6(1A), 88-108.

Senggetang, V., Mandey, S. L., & Moniharapon, S. (2019). Pengaruh Lokasi, Promosi Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Perumahan Kawanua Emerald City Manado. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 7(1).

Syarif, M., Samsuki, Amzeri, A., Azmi, Z. (2022)., Analysis on Production Factors and Marketing of Corn. Agriekonomika, 11(1), 87-98.

Prasetio, B., & Rismawati, Y. (2018). Pengaruh Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pt Harjagunatama Lestari (Toserba Borma) Cabang Dakota. Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi), 2(2), 57-65.

Wantara, P., Suryato T. (2023). Examining Factors Influencing the Online Repurchase Intention. Transnational Marketing Journal. Volume: 11, No: 1, pp. 291-310




DOI: https://doi.org/10.21107/jkim.v4i1.24938

Refbacks

  • There are currently no refbacks.