Improving The Skill of Writing Procedure Text in Indonesian Language Learning Using Brain Writing Learning Model in Class IV Elementary School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alwi, N. A., Agasi, D., Kharisna, F., & Perdana, A. S. (2021). Peningkatan Keterampilan Berbicara Berbicara Menggunakan Model Cooperative Learning Tipe Artikulasi di Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(6), 6055-6061.
Alwi, N. A., Maulani, Y., Marthinopa, L., & Syaidah, N. (2021). Analisis Keterampilan Berbicara Siswa Kelas V pada Pembelajaran Bahasa Indonesia di Sekolah Dasar. Jurnal Cerdas Proklamator, 9(2), 28-37.
Awalludin. (2017). Pengantar Bahasa Indonesia Untuk Pergruan Tinggi.Yogyakarta. CV Budi Utama
Juliandri, J., & Anugraheni, I. (2020). Meta Analisis Model Pembelajaran Problem Based Learning untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa SD. Pedagogy: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 7(2), 21-27.
Nurlindayanti, F., Kondongan, A. M., & Arif, T. A. (2023). Pengaruh Metode Quantum Writing Dalam Pembelajaran Menulis Narasi Siswa Kelas V SD Negeri No. 44 Manongkoki II Kecamatan Polongbangkeng Utara Kabupaten Takalar. COMPASS: Journal of Education and Counselling, 1(1), 13-18.
Octavia,S.A (2020) Model-Model Pembelajaran, Yogyakarta, CV Budi Utama
Sari,A.N & Nuraidah(2020) Cara Mudah Memahami Teks Prosedur. Guepedia.
Sundari, H. (2015). Model-model pembelajaran dan pemerolehan bahasa kedua/asing. Jurnal Pujangga, 1(2), 106-117.
Suriani, A., Sukma, E., Lena, M., Chandra, C., & Habibi, H. (2020, September). Students’ Writing Rhyme Skill in Elementary School. In Proceedings of the 3rd International Conference on Advance & Scientific Innovation, ICASI 2020, 20 June 2020, Medan, Indonesia.
DOI: https://doi.org/10.21107/widyagogik.v11i3.26201
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Rika Noviani, Ari Suriani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.