DEVELOPMENT OF INTEGRATED SCIENCE LEARNING INSTRUMENTS USING A HUMANISTIC APPROACH WITH ECONOMIC DRAWINGS
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Abduh, M. (2018). Bermain Dan Regulasi Diri (Kajian Teori Vygotsky). The Second Progressive and Fun Education Seminar. ISBN: 978-602-361-102-7. Retrieved from https://publikasiilmiah.ums.ac.id/handle/11617/9568
Akmal, A., Said, N., & Mustami, M. K.. (2018). Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Humanistik dengan Pendekatan Active Learning. Jurnal Diskursus Islam (6) Vol. 3. DOI: https://doi.org/10.24252/jdi.v6i3.6543
Anany & Ashiefatul (2010). Pemikiran Humanistik dalam Pendidikan. Malang: UIN Maulana Malik Ibrahim.
Asrizal, A., Festiyed, F., & Sumarmin, R. (2017). Analisis Kebutuhan Pengembangan Bahan Ajar IPA Terpadu Bermuatan Literasi Era Digital untuk Pembelajaran Siswa SMP Kelas VIII. Jurnal Eksakta Pendidikan (JEP). 1(1), 1-8. DOI: https://doi.org/10.24036/jep/vol1-iss1/27
Apriana, D. (2017). Problematika Guru dari Aspek Ketersediaan Sarana Prasarana Menghadapi Era Standarisasi Pendidikan Nasional. Prosiding Seminar Nasional Pendidik. Vol 2 No.1. Published 16 September 2017 in FKIP Universitas Muhammadiyah Palembang Retrieved from http://fkip.um-palembang.ac.id/wp-
content/uploads/2018/02/Dewi-Apriana.pdf
Khusniati, M. (2012). Pendidikan IPA Melalui Pembelajaran IPA. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia. Vol. 1(2): 204-210. DOI: https://doi.org/10.15294/jpii.v1i2.2140
Muis, T., Syafiq, M., & Savira, S. I. (2011). Bentuk, Penyebab, dan Dampak dari Tindak Kekerasan Guru Terhadap Siswa Dalaminteraksi Belajar Mengajar dari Perspektifsiswa di SMPN Kota Surabaya: Sebuah Survey. Jurnal Psikologi: Teori & Terapan, Vol. 1, No. 2, Pebruari 2011. DOI: http://dx.doi.org/10.26740/jptt.v1n2
Nurfa, A. (2012). Penggunaan Alat Peraga Sistem Pernapasan Manusia Pada Kualitas Belajar Siswa SMP Kelas VIII. Unnes Science Education Jurnal (USEJ). Vol. 1 (2): 60-69. DOI: 10.15294/USEJ.V1I2.865
Setyaningsih, S. (2018). Pengelolan Sarana Prasarana dalam Implementasi Kurikulum Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Jurnal Manajemen Pendidikan. Vol. 1 (2): 62-71. DOI: 10.23917/jmp.v13i2.6397
Wangsa, G. N. A. S., Dantes, N., & Suastra, I. W. (2021). Pengembangan Instrumen Kemampuan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar IPA Kelas V SD Gugus IV Kecamatan Gerokgak. Jurnal Pendidikan Dasar Indonesia. Vol. 5 (1). DOI: https://doi.org/10.23887/jurnal_pendas.v5i1.267
Wibowo, A. (2013). Pendidikan Karakter Di Perguruan Tinggi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Widada. (2010). Mudah Membuat Media Pembelajaran Multimedia Interaktif. Yogyakarta: Pustaka Widyatama.
Widiyatmoko, A & Pamelasari, S. D. (2012). Pembelajaran Berbasis Proyek Untuk Mengembangkan Alat Peraga IPA Dengan Memanfaatkan Bahan Bekas Pakai. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia. Vol. 1(1): 51-56. DOI: https://doi.org/10.15294/.v1i1.2013
Widyanto, Y., Rusilowati, A., & Waluya, S. (1). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika Humanistik Berbasis Konstruktivisme Berbantuan CD Pembelajaran Materi Sudut dalam Ruang Kelas X. Unnes Journal of Mathematics Education Research, 1(1). Retrieved from https://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/ujmer/article/view/20
DOI: https://doi.org/10.21107/jps.v8i1.10104
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pena Sains Indexed by:
Jurnal Pena Sains is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2014 Science Education Program Study, University of Trunojoyo Madura.