Studi Efektifitas Pembelajaran Bahasa Inggris Anak Usia Sekolah Dasar di Tempat- tempat Kursus Bahasa Inggris di Kabupaten Bangkalan

Masduki Masduki

Abstract


Artikel ini mendeskripsikan efektifitas pembelajaran bahasa Inggris untuk anak usia sekolah dasar di lembaga-lembaga kursus. Aspek-aspek yang dieksplorasi mencakup konten program bahasa Inggris untuk anak-anak usia sekolah dasar di lembaga kursus. Penelitian ini menggunakan rancangan kuantitatif yang dilaksanakan di Kabupaten Bangkalan, Madura. Teknik yang digunakan di dalam mengumpulkan data adalah kuesioner dan tes. Analisis data mencakup pengumpulan data, reduksi data, dan penyajian data.


Keywords


bahasa Inggris untuk anak, lembaga-lembaga kursus bahasa Inggris; kemampuan bahasa Inggris siswa

Full Text:

PDF

References


Allen, Edward D.1986. Education Theory and Practice 620: Readings in TESOL. Professor Publishing.

Brown, Douglas, H. 1987. Principles of Language Learning and Teaching, (2nd ed). New Jersey: Prentice-Hall, Inc.

Ellis, Rod. 1986. Understanding Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.

Kasbolah, Kasihani. 1993. Some Consideration for the Decision Makers in designing English for Teaching Training Program: Syllabus, Materials, and Qualified Teachers. Malang.

Krashen, Stephen D. 1981. Second Language Acquisition and Second Language Learning. New York: Pergamon Press.

Krashen, Stephen D. 1985. The Input Hypothesis: Issues and Implications. London and New York: Longman Group Limited.

Rachmajanti, Sri. 1993. English for Elementary School-Aged Children: A Teaching Experience. Malang.

Sauvignon, Sandra J. 1983. Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. Reading, Massachusetts: Addison-Wesley Publishing Company.

Wiersma William. 1980. Research Methods in Education. Itasca, Illinois: F.E. Peacock Publishers, Inc




DOI: https://doi.org/10.21107/pamator.v5i1.2490

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Masduki Masduki

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Creative Commons License

Jurnal Pamator: Jurnal Ilmiah Universitas Trunojoyo by Universitas Trunojoyo Madura is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Terindeks oleh: